Sunday, September 20, 2009

High Tea och kräftskiva på en och samma dag

Det blev en tung, tung, TUNG fredag för Annieverse, ska ni veta. På eftermiddagen var jag (via en illuster expat-damklubb jag gått med i)  inbjuden till High Tea på det fashionabla hotellet Taj Land’s End. Jag är fortfarande inte riktigt säker på vad High Tea egentligen är, trots att jag frågat ett antal brittiska damer om saken (den häringa damklubben verkar till stor del bestå av just brittiska damer). De svävar lite på målet, men det verkar åtminstone tämligen klart att High Tea är något man kan hänge sig åt mitt på dagen, och att det (förutom te) inbebriper både läckra mackor och bakverk i den sötare branschen.

En skojig bekantskap denna eftermiddagen var min “bordsdam”, hustrun till den tyska konsuln i stan. Hon hade bott i Sverige flera år och var riktigt bra på svenska. “Jag har varit lyxhustru i Stockholm i flera år, hahaha!“. Pigg dam med skinn på nästan och ett välutvecklat sinne för humor.

Annieverse redo att hugga in.

Najsa småmackor. Dessutom fanns det ett oherrans massa bakverk.

Väl hemkommen från detta spektakel var det bara att kasta sig i duschen, åla sig in i lilla Odd Molly-partyblåsan samt träskosandalerna med platåklack (från Toffelboden i Malmö, jodå!!)  och slänga sig in i bilen för att åka iväg på kräftskiva. Jodå, ni läste rätt. Kräftskiva i Mumbai!!! Snacka om osannolikt, men det här är något som Svenska Handelskammaren i Indien har gjort sig möda att pyssla ihop för andra året i rad. Självklart inleddes festligheterna med Bollywooddans (vad annars?!?!) Och när det väl var dags att gå till bords…ja, fråga mig inte hur det hade gått till, men arrangörerna hade trollat fram både kräftor och Absolut och västerbottenost. Among other nice things

Det var en kul blandning av folk som snapsade och hade sig – själv hade jag två förtjusande bordsherrar varav den ene var dansk och den andre från Bangladesh.(Bangladeshkillen var förresten en jäkel på att svepa Absolut)  Sen var det allt från glada 25-åringar som flyttat till Indien på vinst och förlust till rekorderliga husmödrar från Mellansverige som hängt på sina makar hit. Riktigt trevlig mix!

Bollywood boogie med svenska förtecken…

Skön mix på partyfolket….

MUMS!!!

Lite mer indisk dans i kräftans vänkrets…

 

No comments:

Post a Comment